Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites

 

Tuesday, May 07, 2013

Kejayaan BN Kegagalan Najib

Kejayaan BN Kegagalan Najib


Kejayaan BN Kegagalan Najib

Posted: 06 May 2013 07:22 PM PDT

Kejayaan buat BN namun kegagalan buat Najib. Walaupun BN berjaya menubuhkan kerajaan tetapi BN masih gagal memperolehi majoriti 2/3. Lebih malang lagi BN juga masih gagal untuk menawan kembali Selangor walaupun UMNO Selangor di pengerusikan sendiri oleh Najib.

 

Dengan Plan Transformasi Negara, Model Ekonomi Baru, pelbagai macam bantuan terutamanya kepada kaum Cina dan juga dengan ' Win-able Candidates 'nya, beliau masih gagal untuk meraih keputusan 2/3 buat BN. Kemenangan yang memalukan buat BN. Lebih memalukan dari keputusan PRU ke 12 pada tahun 2008.

 

 

Tun Abdullah Ahmad Badawi sanggup melepaskan jawatan Perdana Menteri dan jawatan sebagai Presiden UMNO kerana gagal meraih 2/3 pada 2008 bagaimana pula dengan Najib ? Sanggup ke beliau melepaskan jawatan Perdana Menteri kepada timbalannya?

 

Kesimpulannya, keputusan PRU 13 membawa mesej besar bahawa Najib bukanlah ' Win-able Candidate '. Beliau di tolak di Selangor dan beliau juga di tolak oleh Malaysia. Sudah terbukti beliau sebenarnya tidak setanding Tun Abdullah apalagi dengan Anwar.